Karma / Söz: Çiğdem Talu


Yayın Tarihi: Mayıs 2006
Yapım: Ossi Müzik
Yapımcı: Hakan Eren
Müzik Direktörü: Zeynep Talu, Hakan Eren
Digital Mastering: Bora Ebeoğlu, Hakan Eren
Arşiv: Zeynep Talu, Hakan Eren
Tasarım-Konsept: Nazlı Ongan, Mehmet Bilal Dede

Özel Teşekkür: Diskotür Plak (Bülent Forta), Odeon Müzik (Dani Grünberg), S&S Plak (Solmaz Sporel), 1 Numara Plak (Ali Kocatepe), Yankı Plak (Kadir Demirtürk), Yonca Plak (Ergin Bener), Melodi Plak (Kayhan Çağlayan), Garo Mafyan, Feyyaz Kuruş, Hakan Tok, Elhan Tok, Ertan Akar, Erkan Özerman, Mustafa Şahin, Portal Rights Management, Yenigün Aydınlatma
» Bülteni indir
» Büyük kapağı indir
» Büyük afişi indir
» Bulunduğu albümler
» Satın al
Albümü bulabileceğiniz bazı adresler:
TTnet Müzik
Spotify
Esen Shop
D&R


Dijital Ürün
Bu albüm sadece dijital ortamda sunulmuştur, müzik marketlerde CD formatında bulunmamaktadır. iTunes ve TTnet Müzik sitelerinden temin edebilirsiniz.
Longplay plak formatında albüm
Bu albüm titizlikle mastering işleminden geçirilip yüksek ses kalitesinde plak olarak basılmıştır. Plak ve Ben sitesinden satın alabilirsiniz.
Şarkı Listesi
1- Ağlıyorum Yine (Acropolis Adieu)- NİLÜFER 1972
Müzik: C. Bruhn/G.Buchor Düzenleme: Şanar Yurdatapan
2- Söyleyin Arkadaşlar (Ding A Dong)- FÜSUN ÖNAL 1975
Müzik: D.Bakker/W.Luikinga Düzenleme: Atilla Özdemiroğlu
3- Pam Pam - NECO 1976
Müzik: Neco Düzenleme: Hurşit Yenigün
4- Neşeli Gençleriz - ANNE MARIE DAVID 1976
Düzenleme: Selçuk Başar
5- Kandıramazsın - ASU MARALMAN 1976
Müzik: Orhan Şevki Düzenleme: Onno Tunç
6- Her Gün Her Gece - TANJU OKAN 1973
Müzik: S.Vlavianos Düzenleme: Atilla Özdemiroğlu
7- Herşey Bizim Bu Gece - EROL BÜYÜKBURÇ 1974
Müzik: Erol Büyükburç Düzenleme: Şerif Yüzbaşıoğlu
8- Hayalimdeki Adam - YELİZ 1975
Müzik: Selmi Andak Düzenleme: Timur Selçuk
9- Bir Gün Karşılaşırsak - GÖKHAN ABUR 1975
Müzik: Selmi Andak Düzenleme: Timur Selçuk
10- Gerçek ve Düş - NÜKHET DURU 2006
Müzik/Düzenleme : Garo Mafyan Stüdyo: DB
11- Tanrım Bu Hasret Bitse - EROL EVGİN 1976
Düzenleme: Timur Selçuk
12- Seni Görünce (Nutbush City Limits)- ERKUT TAÇKIN 1975
Müzik: Tina Turner Düzenleme: Selçuk Başar
13- Hangisi (Si...Si...No...No...) - SERPİL BARLAS 1976
Düzenleme: Onno Tunç
14- Boşu Boşuna - UĞUR AKDORA 1976
Düzenleme: Timur Selçuk
15- Yeni Bir Gün - AYDIN TANSEL 1975
Düzenleme: Şerif Yüzbaşıoğlu
16- Sor Bana - HAYKO 1974
Düzenleme: Şerif Yüzbaşıoğlu
17- Aklın Nerdeydi - YEŞİM 1976
Düzenleme: Selçuk Başar
18- Sakın Değişme- SELÇUK URAL 1975
Düzenleme: Hurşit Yenigün
19- Sanatçının Kaderi (Arlekino)- ESİN AFŞAR 1976
Müzik: E.Dimitrov Düzenleme: Timur Selçuk
20- Dönek Türküsü - TİMUR SELÇUK 1978
Müzik/Düzenleme: Timur Selçuk
''M.Ö: MELİH'TEN ÖNCE'' Kİ ÇİĞDEM TALU ŞARKILARI
Ossi Müzik Türk pop müzik tarihinin altın sayfalarını bir bir aralamaya devam ediyor. Bugüne dek "En İyileriyle" serisinden altı, "Bir Zamanlar" serisinden iki albüm piyasaya süren Ossi Müzik'in son sürprizi "Söz : Çiğdem Talu" adını taşıyor. Bu albümde sözleri Çiğdem Talu'nun imzasını taşıyan 21 şarkı var. Talu'nun Melih Kibar'la çalışmaya başlamadan önceki dönemde yazdığı şarkı sözlerinin yer aldığı bu albüm, Türk popunun aranjman yıllarından çok renkli örnekleri bir araya getiriyor.

Albümde Timur Selçuk, Nükhet Duru, Erol Evgin, Nilüfer, Füsun Önal, Neco, Esin Afşar, Serpil Barlas, Uğur Akdora, Yeliz, Yeşim, Asu Maralman, Gökhan Abur, Erkut Taçkın, Erol Büyükburç, Hayko, Aydın Tansel, Tanju Okan, Selçuk Ural ve Anne-Marie David birer şarkısıyla yer alıyor. Plak olarak yayınlandıkları dönemde büyük ilgi görmüş, müzik listelerinin üst sıralarına tırmanmış bu şarkıların hepsi orijinal plak kayıtlarından cd / kaset formatına aktarıldı. Çiğdem Talu'nun 1981 yılında sözlerini yazdığı ve o dönemde Ajda Pekkan'ın plağa okuduğu "Gerçek Ve Düş" adlı şarkı ise Nükhet Duru tarafından bu albüm için özel olarak yeniden yorumlandı. Albümde yer alan isimlerden Selçuk Ural, Hayko ve Aydın Tansel'in ilk kez birer şarkısı plaklar üzerinden kurtulup CD / kaset formatında yeniden yayınlanıyor.

Seksenli yıllarda şarkı sözü yazmaya başlayarak annesinden bayrağı teslim alan ve sonrasında ülkenin en önemli söz yazarlarından biri olarak sayısız unutulmaz şarkıya imza atan Zeynep Talu'nun annesine yazdığı mektup, albümde kapak yazısı olarak kullanılmış ve en az albümde ki şarkılar kadar dokunaklı.

Türk popunun en zarif, en dokunaklı ve en usta şarkı sözü yazarlarından biri olan Çiğdem Talu'nun kariyerindeki kilometre taşlarını gözler önüne seren bu albümde sırasıyla şu şarkılar yer alıyor :

Henüz isim yapmamış bir şarkıcı iken Yeliz'i bir anda herkesin tanıdığı bir isim haline getiren ve ona 1975 Eurovision şarkı yarışması Türkiye elemelerinde ikincilik kazandıran Selmi Andak bestesi : "Hayalimdeki Adam".

Yetmişlerin en gözde kadın şarkıcılarından Yeşim ve Yeşim'in etkileyici sesinden dillere dolaşmış çok eğlenceli bir şarkı : "Aklın Nerdeydi".

Avrupai fiziği ile Türk popunun en göz alıcı simalarından biri olmuş Serpil Barlas ve onun yayınlanan ilk 45'liğinde yer alan, sıkı bir yetmişli yıllar dans şarkısı : "Hangisi ?"

Kısa süren şarkıcılık kariyerine rağmen pop müzik tarihinde derin izler bırakmış Uğur Akdora'dan "Boşu Boşuna".

Asu Maralman'ın kendine has yorumuyla kulaklarımıza yer etmiş bir Orhan Şevki bestesi : "Kandıramazsın".

Popun duayen isimlerinden Erol Büyükburç'un yetmişli yıllarda seslendirdiği en güzel şarkılardan biri : "Her Şey Bizim Bu Gece".

Çiğdem Talu'nun daha çok genç yaşta ne denli usta bir şarkı sözü yazarı olacağının müjdesini veren ve usta yorumcu Erol Evgin'in kariyerinde de çok önemli bir yerde duran : "Tanrım Bu Hasret Bir Bitse". Bu şarkı, Talu ve Evgin'in Melih Kibar'la kuracakları ortaklıktan hemen önce ortaya çıkan bir eser.

Talu'nun 1975 Eurovision şarkı yarışması Türkiye finalinde söz yazarı olarak yarıştığı bir diğer şarkı. Gökhan Abur'un sesinden pop tarihinin en romantik şarkılarından biri. Bir Selmi Andak bestesi : "Bir Gün Karşılaşırsak".

Türkçe şarkı söyleyen yabancı şarkıcılar furyasının en renkli isimlerinden Anne-Marie David ve tüm yetmişlerin en eğlenceli şarkılarından : "Neşeli Gençleriz Biz".

Neco'nun eşsiz sesinden, bir dönem ülkede yaşayan herkesi kol kola girip dans etmeye teşvik etmiş "Pam Pam".

Türk rock müziğinin başlangıç noktalarından Erkut Taçkın ve yetmişli yıllarda yapılmış bir Türkçe rock örneği : "Seni Görünce". Bu şarkı aynı zamanda, rock müziğin çılgın babaannesi Tina Turner'ın Türkçeye adapte edilmiş ilk ve tek şarkısı.

Popüler müziğin dünya çapındaki erkek seslerinden Tanju Okan'dan "Her Gün Her Gece".
Okan'ın plaklarda kalan bir çok şarkısı geçtiğimiz yıllarda cd / kaset formatına aktarıldı ancak bu şarkı ilk kez bu albümle gün ışığına çıkıyor.

Çiğdem Talu'nun kaleme aldığı en çarpıcı şarkı sözlerinden biri. Esin Afşar'ın teatral yorumuyla : "Sanatçının Kaderi".

1975 Eurovision şarkı yarışması birincisi "Ding Ding-a Dong"un Türkçe versiyonu. Cıvıl cıvıl Füsun Önal ve "Söyleyin Arkadaşlar". Bu albüm sayesinde Füsun Önal diskografisinin en önemli şarkılarından biri daha ilk kez plaklar üzerinden CD / kaset formatına aktarılmış oluyor.

Popun en güçlü erkek yorumcularından Selçuk Ural ve Ural'ın plaklarından bugünlere ulaşan ilk şarkısı "Sakın Değişme".

Tavernalar Kralı Hayko'dan eğlenceli bir pop şarkısı : "Sor Bana".

Nilüfer'in ilk 45'liğinde yer alan ve aynı zamanda Çiğdem Talu'nun da plak olarak yayınlanan ilk şarkı sözü çalışması : "Ağlıyorum Yine".

Usta Timur Selçuk ve Talu'nun az sayıdaki politik şarkı sözü çalışmalarından biri : "Dönek Türküsü".

1981 yılında Ajda Pekkan tarafından plağa okunan Garo Mafyan bestesi : "Gerçek Ve Düş". Bu şarkı, bu albüm için, Nükhet Duru tarafından özel olarak yeniden seslendirildi.
Ossi Müzik ve Sony-BMG işbirliğiyle yayınlanan albümün prodüktörü Hakan Eren. Albümün kapak tasarımı Nazlı Ongan ve Mehmet Bilal tarafından yapıldı. Şarkılar orijinal kayıtlardan dijital ortama Bora Ebeoğlu-Hakan Eren tarafından aktarıldı.

Ustalığın getirdiği sadelik... Kusursuz bir Türkçe, olağanüstü bir dil hakimiyeti... Zarif ve duyarlı bir kalemden şarkılara dökülmüş aşka ve hayata dair dokunaklı cümleler... Ya da kısaca, "Söz : Çiğdem Talu".
ÇİĞDEM'E MEKTUP (Zeynep Talu)
Sen gideli tam 23 sene oldu.

23 sene önce,ardında yüzlerce şarkı sözünü,gülümseyen resimlerini,hatıralarını,dostlarını ve beni bırakıp gittin.

Gazeteci dostun Hulusi Tunca Hey Dergisinde şöyle yazmıştı senin İçin : "Melek olduğunu biliyorduk , kanıtlamak için
Neden acele ettin ki". Çok haklıydı bence, çok acele ettin. 44 yaş ölmek için öyle erkendi ki … Hele senin için , senin kadar hayata gülerek ve severek bakabilen bir kadın için.

Senden sonra çekmecelerindeki notlara yazılara çok uzun süre dokunamadım.Bana sahip çıkılması çok zor bir miras
bırakmıştın ve ben 16 yaşındaydım.Elinde boyundan büyük bir Hazine sandığı taşıyan ve her an onu düşürüp parçalamaktan
korkan küçük bir kız gibiydim. Ve 23 senedir her gün bu hazineye zarar vermekten korkarak, özenle , dikkatle ve sevgiyle onu taşıdım. yazdıklarını okuyacak cesareti bulduğumda hepsini satır satır defalarca okudum. Hayata nasıl bağlı olduğunu daha da iyi anladım. Londra ' da yazdığın notlarının arasında bestelenmemiş ve hiç kimsenin bilmediği bir şarkı sözünü buldum :

Bırakıp gidemiyorum
İlle de dört mevsim bahar olsun demiyorum
Kışıyla , kıyametiyle
Öyle güzel ki dünya
Bir türlü bırakıp gidemiyorum

demişsin. Ama çareler tükendi , yoruldun ve bırakıp gittin. Sende geride kalan her şey benim için çok değerli. Hakan Eren'le elele vererek hazırladığımız bu albüm senin deyiminle " M.Ö " yani " Melih' ten önce" Yazdığın en güzel şarkıları bir araya getirdi. lbümün ilk şarkısı senin de ilk sözün ve sevgili Nilüferin de ilk 45'liği : Ağlıyorum Yine.

Müzik yolunda bu ilk adımını atarken ,bir gün Türkiye'nin en sevilen söz yazarlarından biri olacağın aklına gelmiş miydi acaba ? Hep anlatırdın ' Ağlıyorum Yine ' yi yazarken nasıl korktuğunu. İşine ve öğrencilerine aşık bir İngilizce öğretmeni için müzik dünyasının ne kadar yabancı olduğunu. Bu şarkıları senin yazdığın anlaşılmasın diye uzun zaman soyadını bile kullanmadın, Sadece Söz : Çiğdem yazardı plakların kapaklarında. Herkes merak ederdi kim bu Çiğdem diye. Gündüzleri Işık Lisesindeki derslerine gider, geceleri de benim şu anda bu mektubu yazdığım odada oturur şarkı sözü yazardın. Benim odamda uyuduğumu zannederdin ama ben bazen uyumazdım.Gizlice senin şarkı söylemeni dinlerdim. Geceler uzundu ve güzeldi bizim evde. Sonra günler geçer , bu şarkıların plakları çıkar , radyolarda çalar ve dillerde dolaşmaya başlardı. Ve sen nasıl da mutlu olurdun.Yıllar sonra senin mesleğini seçip şarkı sözü yazmaya başladığımda seni daha iyi anladım. Konserlerde şarkılarını yüzlerce insan söylediği zaman neden gözlerinin dolduğunu şimdi daha iyi biliyorum.Bana her zaman en güzel gözyaşları mutluluk için dökülenlerdir derdin ve sen en çok mutluluktan ağlardın.Ne kadar haklıymışsın.

Keşke burada olsaydın ,keşke benim yerime bu yazıyı sen yazsaydın. Kimbilir bu albümdeki şarkılarla ilgili neler anlatırdın. Kimbilir bu şarkılar için birlikte çalıştığın tüm değerli bestecilere, aranjörlere ve sanatçılara neler söylemek isterdin. Mutlaka her şarkının benim bile bilmediğim bir hikayesi vardır.Sen olsan anlatırdın. Ama yoksun. Belki de gittiğin yerden her şeyi görüyorsun, şarkılarının hala söylendiğini duyuyorsun ve belki de yine mutluluktan ağlıyorsun.

Seni göremiyorum ama yanımda olduğunu biliyorum.İyi ki bana ne olursa olsun güçlü olmayı öğretmişsin. İyi ki hayallerimden vazgeçmemeyi , pes etmemeyi ve kendi ayaklarım üzerinde sağlam durmayı öğretmişsin. İyi ki yangınlardan kaçmayı ve saklanmayı değil , onları cesaretle söndürmeyi öğretmişsin. İyi ki bana dürüstlüğünü, doğrularını ve şarkılarını bırakmışsın. Senin kızın olduğum için çok şanslıyım ama seninle hayatımın sadece 16 Yılını paylaşabildiğim için çok üzgünüm.

Bu albüm 29 Mayıs 2006 da yani senin gidişinin 23. Yılında yayınlanacak. Neden 23.Yıl ? Nedeni yok… Demek ki doğru zaman
buymuş. Önemli olan bu şarkıların eski dostlarıyla hasret gidermesi ve yenileriyle tanışması.Bunu başarmak için büyük çaba gösteren Hakan Eren ' e ve bu albümde adı ve emeği geçen herkese senin adına ne kadar teşekkür etsem az. Eminim sen de şarkılarının doğru zamanda ,doğru yerde doğru insanlarla buluşmasını isterdin. Bu güne kadar öyle oldu ve kim ne derse desin hep öyle olacak.

Gözün arkada kalmasın...

ZEYNO, 18 Nisan '06